ΚΑΤ’ ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΗ

Σήμερα αντιμετώπισα έναν από τους πιο παράξενους πελάτες στην δουλειά μου. Ήταν ένας παππούς κοντά στα 80, ο οποίος άρχισε να μιλάει και στην μέση της πρώτης πρότασης, πιάστηκε από μια λέξη, άνοιξε μια παρένθεση για να μου πει κάτι άλλο, στη μέση αυτού του αλλού ξαναπιάστηκε από μια λέξη για να μου πει κάτι άλλο και σε κάθε πρόταση που ξεκινούσε γινόταν το ίδιο, μια ατελείωτη σειρά από ανοιχτές παρενθέσεις. Μετά από κανά πεντάλεπτο και από καμία πενηνταριά μισές φράσεις για καμιά πενηνταριά διαφορετικά θέματα (ιστορίες από τον πόλεμο, προβλήματα υγείας, πολιτικά, οικογενειακά, τηλεοπτικά, και ότι άλλο μπορείτε να φαντασθείτε) είχα πλέον αρχίσει να σκέπτομαι ότι θα πρέπει να βρω έναν τρόπο να τον διακόψω ευγενικά. Ξαφνικά σώπασε για δύο δευτερόλεπτα και με ρώτησε ‘Τι έλεγα;’ Είχε κλείσει μια παρένθεση, είχε ολοκληρώσει μια πρόταση και μου ζητούσε, αλήθεια τι ακριβώς; Να του θυμίσω την αμέσως προηγούμενη και να αρχίσει να τις κλείνει μια μια πηγαίνοντας προς τα πίσω ή την αρχική του φράση για να μάθω επιτέλους τι ήθελε; Όλο το σκηνικό ήταν σαν σκετσάκι των Monty Pythons και φυσικά δεν μπόρεσα να μην γελάσω. Ξέρω ότι ο άνθρωπος δεν ήταν καλά και πως δεν έχω δικαίωμα να γελάω με το πρόβλημα του άλλου, όμως ήταν πέρα από τις δυνάμεις μου. Τουλάχιστον ελπίζω το γέλιο μου να ήταν του τύπου «γελάω με την γκάφα ενός μικρού παιδιού ή την χαριτωμένη κοτσάνα μιας όμορφης γυναίκας».
Αργότερα έμαθα ότι ο συγκεκριμένος τρόπος ομιλίας ονομάζεται στην ιατρική ‘κατ’ εφαπτομένη’. Μου φάνηκε πολύ περίεργο. Η ιατρική δανείστηκε έναν όρο από τα μαθηματικά και τον χρησιμοποιεί με μεταφορική έννοια. Δυο σκληρές θετικές επιστήμες με μια γέφυρα ποίησης ανάμεσα τους

2 Σχόλια

  1. Συγνώμη, ξέρεις εμένα τόσα χρόνια και σου έκανε εντύπωση ο παππούς?? Χιχιχι, θα έπρεπε να έχεις συνηθίσει πλέον (αυτό ειδικά με τις παρενθέσεις μου είναι πολύ οικείο!!)
    ;-D

  2. Δεν μπορώ να πω, το δουλεύεις και εσύ καλά το ‘κατ’ εφαπτομένη’ αλλά ο παππούς παίζει σε εντελώς άλλη κατηγορία. Εσύ παίζεις στο τοπικό Πελοποννήσου ενώ ο παππούς στο Chabions Ling. Και μπορεί να το πάρει κιόλας…

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

